Uncategorized

CD BassBand

CD BassBand

  • Artist

    BassBand

  • Released

    2015

  • Genre

    Classic, Jazz, Modern, Folk..

CD BassBand

01 Stano Palúch: Bassovica 4.07

02 Marcel Comendant: Nu Stiu ( Neviem) 6.13

03 Herwig Neugebauer:  Souful Suzie 5.07

04 Lucia Chuťková: Metal Song 3.30

05 Marián Lejava: Fúga/útek zo „Sonata Brevis“ 1.58

06 Ján Borza: Hádka č.5 3.32

07 Pavol Bodnár: Lam-Mal-Lam 5.55

08 Vincent Jaš: Málka 6.06

09 Rafael Catalá: Rumbass 4.54

10 Ján Gréner: Štyri ľudové piesne 5.50

 

Preslovy autorov:

J. Gréner:

…moja slabosť pre túto zvláštnu úchylku/4.kontrabasy/ , vychádza pravdepodobne zo skutočnosti , že sám hrám už veľa rokov na podobne , ak nie aj viac diskriminovanom nástroji – viola..

 

V. Jaš:

…štyri telá- štyri hlasy , vyhrávajú kontrabasy…

 

P. Bodnár: 

Kontrabas je nástroj, ktorý ma často sprevádza v jazzových produkciách, Zbožňujem ho! Keďže súzvuky v basovom registri znejú „muddy“, zablatene, nečisto, rozhodol som sa popustiť uzdu fantázii a výsledkom je skladba Lam-Mal-Lam.

Ako Lamačan a sezónny turista robím krátke túry v Malých Karpatoch. Jednou z mojich obľúbených krátkych trás je Lamač –> Malinský vrch –> Lamač. Na tejto trase mi napadla aj téma kontrabasového kvarteta. Jankovi sa názov páčil mimo iného aj preto, že evokuje technickú obtiažnosť skladby ( „lám“anie prstov ), a že v názve je i arabský motív; názov pripomína nejaké arabské slovo. Výhoda názvu tkvie v tom, že v prípade vojny s arabmi môže Janko argumentovať, že má rád arabov, lebo hrá skladbu s názvom Lam-Mal-Lam.
Pavol Bodnár

 

M.Comendant:

Skladba Nu știu vznikla na pokyn 😉 môjho švagra a hlavne šéfa bassbandu. A som veľmi rád že sa to podarilo nahrať, aj ze spravili chlapci aj videoklip k tomu. Samozrejme ze sa veľmi teším že som mohol takýmto spôsobom prispieť do repertoáru basoveho kvarteta. Je to veľká pocta pre mňa. Inšpiráciou pre mňa boli moje korene a dúfam že je to len začiatok našej spolupráce. Prajem všetko dobré.

Rafael Catala:

BassBand: „Milý Rafael chceli by sme od Teba mať nejaký „kúsok“ pre nové CD….“

Čože? Písať pre 4 kontrabasy? Nechceli by si milý Janko ešte bubienok? Hmm? Takže, naozaj, skladateľ ako ja má písať pre 4 kontrabasy…to je jasné…mmm…no ano…gajdy a triangel by boli asi ešte problematickejšie, čo? A Janko, veď ten hral na kontrabase piccolo miesta. Ak sú jeho kolegovia tiež takí dobrí… „Oukej“, skúsime to.

Tak Juanito, v krátkem čase vznikol Rumbass. A preto musíte pri hraní vypustiť „sviňu“ a na konci skladby zmyselne vrtieť zadkom. A síce tak ako stojí v partiture, Súhlas? Správne Repeat a Fade prodĺžiť. To aspoň pri nahrávaní nebude „vidieť“

 

J. Borza:

„najtragickejšie hádky končia tie nevypovedané!“

M. Lejava:

„Bass Band? Štyria blázni, metaloví barokisti. Cely čas pri nahrávaní Fúgy/Úteku som ich musel krotiť! Sála, kde sme to nahrávali už praskala v základoch! Teším sa, že si chalani skladbu objednali a poriadne sa do nej zahryzli. Sú ojedinelí a jedineční zároveň! A Jano Krigovský je tajfún! Veľká vďaka Vám chalani!

 

H. Neugabauer:

Bol som veľmi potešený, keď ma Janko požiadal o napísanie skladby pre Bass Band. Bola to celkom výzva použiť celý rozsah kontrabasu, a zároveň nechať hudbu plynúť v „groove“ ľahkej kráčajúcej nálade. Druhá výzva bola použiť komplex harmónií vcelku nízkom  rozsahu. Ale tu nie je pochybnosť že Bass Band to rozozneje!