CD BassBand
-
Artist
BassBand
-
Released
2015
-
Genre
Classic, Jazz, Modern, Folk..
CD BassBand
01 Stano Palúch: Bassovica 4.07
02 Marcel Comendant: Nu Stiu ( Neviem) 6.13
03 Herwig Neugebauer: Souful Suzie 5.07
04 Lucia Chuťková: Metal Song 3.30
05 Marián Lejava: Fúga/útek zo „Sonata Brevis“ 1.58
06 Ján Borza: Hádka č.5 3.32
07 Pavol Bodnár: Lam-Mal-Lam 5.55
08 Vincent Jaš: Málka 6.06
09 Rafael Catalá: Rumbass 4.54
10 Ján Gréner: Štyri ľudové piesne 5.50
Preslovy autorov:
J. Gréner:
…moja slabosť pre túto zvláštnu úchylku/4.kontrabasy/ , vychádza pravdepodobne zo skutočnosti , že sám hrám už veľa rokov na podobne , ak nie aj viac diskriminovanom nástroji – viola..
V. Jaš:
…štyri telá- štyri hlasy , vyhrávajú kontrabasy…
P. Bodnár:
Kontrabas je nástroj, ktorý ma často sprevádza v jazzových produkciách, Zbožňujem ho! Keďže súzvuky v basovom registri znejú „muddy“, zablatene, nečisto, rozhodol som sa popustiť uzdu fantázii a výsledkom je skladba Lam-Mal-Lam.
Ako Lamačan a sezónny turista robím krátke túry v Malých Karpatoch. Jednou z mojich obľúbených krátkych trás je Lamač –> Malinský vrch –> Lamač. Na tejto trase mi napadla aj téma kontrabasového kvarteta. Jankovi sa názov páčil mimo iného aj preto, že evokuje technickú obtiažnosť skladby ( „lám“anie prstov ), a že v názve je i arabský motív; názov pripomína nejaké arabské slovo. Výhoda názvu tkvie v tom, že v prípade vojny s arabmi môže Janko argumentovať, že má rád arabov, lebo hrá skladbu s názvom Lam-Mal-Lam.
Pavol Bodnár
M.Comendant:
Skladba Nu știu vznikla na pokyn 😉 môjho švagra a hlavne šéfa bassbandu. A som veľmi rád že sa to podarilo nahrať, aj ze spravili chlapci aj videoklip k tomu. Samozrejme ze sa veľmi teším že som mohol takýmto spôsobom prispieť do repertoáru basoveho kvarteta. Je to veľká pocta pre mňa. Inšpiráciou pre mňa boli moje korene a dúfam že je to len začiatok našej spolupráce. Prajem všetko dobré.
Rafael Catala:
BassBand: „Milý Rafael chceli by sme od Teba mať nejaký „kúsok“ pre nové CD….“
Čože? Písať pre 4 kontrabasy? Nechceli by si milý Janko ešte bubienok? Hmm? Takže, naozaj, skladateľ ako ja má písať pre 4 kontrabasy…to je jasné…mmm…no ano…gajdy a triangel by boli asi ešte problematickejšie, čo? A Janko, veď ten hral na kontrabase piccolo miesta. Ak sú jeho kolegovia tiež takí dobrí… „Oukej“, skúsime to.
Tak Juanito, v krátkem čase vznikol Rumbass. A preto musíte pri hraní vypustiť „sviňu“ a na konci skladby zmyselne vrtieť zadkom. A síce tak ako stojí v partiture, Súhlas? Správne Repeat a Fade prodĺžiť. To aspoň pri nahrávaní nebude „vidieť“
J. Borza:
„najtragickejšie hádky končia tie nevypovedané!“
M. Lejava:
„Bass Band? Štyria blázni, metaloví barokisti. Cely čas pri nahrávaní Fúgy/Úteku som ich musel krotiť! Sála, kde sme to nahrávali už praskala v základoch! Teším sa, že si chalani skladbu objednali a poriadne sa do nej zahryzli. Sú ojedinelí a jedineční zároveň! A Jano Krigovský je tajfún! Veľká vďaka Vám chalani!
H. Neugabauer:
Bol som veľmi potešený, keď ma Janko požiadal o napísanie skladby pre Bass Band. Bola to celkom výzva použiť celý rozsah kontrabasu, a zároveň nechať hudbu plynúť v „groove“ ľahkej kráčajúcej nálade. Druhá výzva bola použiť komplex harmónií vcelku nízkom rozsahu. Ale tu nie je pochybnosť že Bass Band to rozozneje!